Certyfikacja

W Akademii Umiejętności

Potwierdź swoje kwalifikacje z Akademią Umiejętności Eurocash!

Aktywne uczenie się i zdobywanie nowych kompetencji jest kluczową i jedną z najbardziej pożądanych umiejętności XXI wieku. Także w zawodzie sprzedawcy stałe podnoszenie swoich kwalifikacji przynosi wiele korzyści - zarówno dla pracownika, jak i jego pracodawcy. Kompetentny pracownik szybciej i lepiej wykonuje swoje zadania, a to przynosi w konsekwencji wyższe zyski dla sklepu.

 

Unia Europejska już w 2008 r. stworzyła Zintegrowany System Kwalifikacji, który umożliwia ujednolicenie standardów oceny i porównywanie w całej Europie kwalifikacji nabywanych w procesie pozaformalnej edukacji, czyli np. poprzez szkolenia, samodzielne uczenie się czy doświadczenie zawodowe.

 

Akademia Umiejętności Eurocash od sierpnia 2019 r. jest instytucją certyfikującą kwalifikację rynkową „Obsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym – sprzedawca”, co oznacza że prowadzi egzaminy (formalnie określane walidacją, czyli potwierdzeniem nabytych kompetencji) dla sprzedawców, które umożliwiają otrzymanie certyfikatu Polskiej Ramy Kwalifikacji (dokument uznawany w całej Unii Europejskiej). Akademia otrzymała uprawnienia do certyfikowania kwalifikacji „Obsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym – sprzedawca” decyzją Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.

Co to jest Akademia?

Dla kogo jest certyfikacja Polskiej Ramy Kwalifikacji?

- Dla każdej osoby, która pracuje w zawodzie sprzedawcy i chce poświadczyć oficjalnym dokumentem swoje kwalifikacje zawodowe

- Dla każdej osoby, która zamierza podjąć się pracy sprzedawcy i chce uzyskać certyfikat potwierdzający jej umiejętności w zakresie obsługi klienta

- Dla pracodawców - przedsiębiorców prowadzących działalność handlową, którzy chcą zweryfikować kompetencje swoich pracowników lub kandydatów na pracowników i potwierdzić dbałość o wysoką jakość obsługi klienta poprzez stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych swoich pracowników

Co to jest Akademia?

Dlaczego warto przejść proces certyfikacji Polskiej Ramy Kwalifikacji?

Korzyści dla sprzedawcy:

- Posiadanie certyfikatu Polskiej Ramy Kwalifikacji to posiadanie cenionego, wiarygodnego i akceptowanego w całej Unii Europejskiej potwierdzenia uzyskanych kwalifikacji

- Uzyskanie lepszej pozycji na rynku pracy - posidany certyfikat potwierdza wysokie kwalifikacje zawodowe

- Potwierdzenie, że intensywny okres szkoleń i pracy własnej został zakończony powodzeniem, a zdobyta wiedza zaowocowała uzyskaniem dodatkowych kwalifikacji

 

Korzyści dla pracodawcy:

- Jednolite standardy sprawdzania i porównywania kompetencji - pewność, że wszyscy pracownicy z certyfikatem posiadają te same kompetencje i kwalifikacje

- Lepszy wizerunek sklepu w oczach klientów - pracownicy posiadają uznane i wiarygodne certyfikaty jakości Polskiej Ramy Kwalifikacji potwierdzające wysoką jakość obsługi klienta

- Weryfikacja posiadanych kompetencji u pracowników i informacja na temat obszarów do rozwoju wśród pracowników

 

Certyfikat jest ważny 5 lat.

Co to jest Akademia?

Jak zdobyć certyfikat Polskiej Ramy Kwalifikacji?

  1. Sprawdź, czy posiadasz kompetencje określone przez Ministra Przedsiębiorczości Technologii w sprawie kwalifikacji rynkowej „Obsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym – sprzedawca” 

 

Możesz także skorzystać z bezpłatnego wsparcia naszego Doradcy Walidacyjnego, który jest dostępny:

- Telefonicznie – pod numerem 502 004 024 podczas dyżurów odbywających się w każdy wtorek i czwartek w godz. 12.00 – 15.00

- Za pośrednictwem poczty elektronicznej – w formie korespondencji mailowej za pośrednictwem adresu kontakt@akademiaeurocash.com.pl

Doradca walidacyjny wspiera uczestnika walidacji w identyfikowaniu efektów uczenia się, pomaga zdiagnozować efekty uczenia się, które można potwierdzić w procesie weryfikacji efektów uczenia się oraz zidentyfikować luki kompetencyjne. Wskazuje możliwości uzupełnienia wiedzy i umiejętności w przypadku stwierdzenia braków (np. w postaci kursów, szkoleń, literatury). Ponadto przekazuje informacje na temat procesu walidacji lub wskazuje możliwe ścieżki rozwoju po zdobyciu danej kwalifikacji. Wsparcie doradcy jest bezpłatne.

 

  1. Jeśli potrzebujesz dodatkowych szkoleń czy kursów skorzystaj z oferty edukacyjnej Akademii Umiejętności Eurocash (np. programu szkoleniowego Profesjonalny Sprzedawca-Kasjer, na które Twój pracodawca może zdobyć dofinansowanie ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego) – korzystanie z naszej oferty szkoleniowej nie jest warunkiem udziału w walidacji, ale może pomóc Ci w podnoszeniu Twoich kwalifikacji zawodowych

 

3. Przystąp do egzaminu (walidacji), składającego się z trzech etapów i pomyślnie przejdź każdy z nich! Terminy walidacji są ustalane indywidualnie z każdym kandydatem zainteresowanym uzyskaniem kwalifikacji.

 

Do walidacji może przystąpić osoba, która spełniła wszystkie poniższe warunki:

  1. Wypełniła formularz rejestracyjny i podpisała niezbędne oświadczenia (zapoznanie z klauzulami informacyjnymi RODO, oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem walidacji),
  2. Wniosła opłatę za walidację (350,00 zł netto + 23% VAT) udokumentowaną załączonym do formularza rejestracyjnego potwierdzeniem wniesienia opłaty,
  3. Przedstawiła dowody na spełnianie warunków, jakie musi spełniać osoba przystępująca do walidacji, tj. przedstawiła oświadczenie, że ukończyła ośmioletnią szkołę podstawową lub gimnazjum (uzyskanie kwalifikacji pełnej z 2 poziomem Polskiej Ramy Kwalifikacji),
  4. Posiada komputer osobisty z dostępem do szerokopasmowego Internetu i zainstalowaną przeglądarką Google Chrome oraz działającą kamerą i mikrofonem (wymóg obowiązkowy przy walidacji prowadzonej wyłącznie przy wykorzystaniu narzędzi on-line).

Co to jest Akademia?

Jak wygląda przebieg walidacji?

  1. W procesie weryfikacji efektów uczenia się określonych dla kwalifikacji „Obsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym – sprzedawca” wykorzystuje się następujące metody:
    - Test teoretyczny wiedzy
    - Wywiad ustrukturyzowany z komisją
    - Obserwacja w warunkach symulowanych
  2. Dopuszcza się dwie możliwości prowadzenia walidacji:
    a)wyłącznie przy wykorzystaniu narzędzi online;
    b)stacjonarnie.
    Formułę walidacji (online lub stacjonarną) oraz terminy przeprowadzania poszczególnych etapów walidacji wyznacza Dyrektor IC. Po potwierdzeniu efektów kształcenia kandydat przystępuje do testu teoretycznego. Pozytywny wynik testu teoretycznego jest warunkiem przystąpienia do części praktycznej tj. wywiadu ustrukturyzowanego z komisją, a następnie obserwacji w warunkach symulowanych.
  3. Dopuszcza się możliwość zaliczenia jednego z zestawów efektów uczenia się, pod warunkiem że zaświadczenie potwierdzające weryfikację jednego z zestawów efektów uczenia się zostało wydane przez instytucję certyfikującą funkcjonującą w ramach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji oraz jeśli dokument ten został wydany w ciągu ostatnich 12 miesięcy liczonych od dnia rozpoczęcia weryfikacji efektów uczenia się.
  4. Uczestnik walidacji przystępuje do testu wiedzy online lub stacjonarnie w terminach wskazanych indywidualnie dla wszystkich uczestników edycji walidacji. Maksymalna liczba osób biorących udział w danym etapie w tym samym czasie nie jest ograniczona.
  5. Formuła online
    Instytucja Certyfikująca o właściwej godzinie udostępni każdemu uczestnikowi walidacji unikatowy link do indywidualnie wypełnianego testu wiedzy on-line. Test składa się z 40 pytań jednokrotnego wyboru (wybór odpowiedzi a, b, c), a uczestnik ma 60 minut na rozwiązanie zadań. Uczestnik nanosi odpowiedzi bezpośrednio przy każdym pytaniu zaznaczając odpowiednią wg niego odpowiedź. Po upłynięciu 60 minut link do testu wygasa.
    Wypełniony test sprawdzany jest przez komisję weryfikacyjną (przy pomocy doradcy walidacji) przy pomocy arkusza oceny w ciągu 1 dnia roboczego. Uczestnik walidacji kolejnego dnia roboczego otrzymuje informację o wyniku testu teoretycznego przesłaną poprzez pocztę elektroniczną.
    Test teoretyczny pisemny jest zbiorem zadań do rozwiązania, reprezentujących wybrany zakres poznawczej treści uczenia się. Wykonuje się go podczas pojedynczej sesji.
  6. Formuła stacjonarna
    Uczestnik walidacji stawia się w terminie i miejscu wyznaczonym przez IC w celu odbycia egzaminu w formie stacjonarnej. Test składa się z 40 pytań jednokrotnego wyboru (wybór odpowiedzi a, b, c), a uczestnik ma 60 minut na rozwiązanie zadań. Uczestnik nanosi odpowiedzi bezpośrednio przy każdym pytaniu na arkusz egzaminacyjny zaznaczając odpowiednią wg niego odpowiedź. Po upłynięciu 60 minut członek komisji weryfikacyjnej zbiera arkusze.
    Wypełniony test sprawdzany jest przez komisję weryfikacyjną (przy wsparciu doradcy walidacyjnego) przy pomocy arkusza oceny tuż po zakończeniu tej części procesu walidacji.
    Każdemu kandydatowi przydzielany jest losowo test wiedzy posiadający 40 pytań, losowo dobranych z puli łącznych 100 pytań (po ok. 3 różne pytania dla każdego efektu uczenia się). Test jest narzędziem pozwalającym ocenić umiejętności posługiwania się wiedzą zdobytą przez kandydatów w procesie uczenia się formalnym, nieformalnym, poza formalnym oraz poprzez doświadczenie zawodowe (jeśli dotyczy). Pozwala na zastosowanie jasnych kryteriów oceny, a konstrukcja narzędzi i organizacja weryfikacji zapewniają bezstronność i rzetelność sprawdzania. Test jest testem sprawdzającym – jego wyniki pozwalają na ustalenie stopnia opanowania przez kandydatów efektów uczenia się. Wszystkie pytania testu są pytaniami zamkniętymi. Asesor będzie przestrzegać instrukcji dotyczących wypełniania narzędzi służących do oceny odpowiedzi.
  7. Wyniki części teoretycznej:
    Jeśli uczestnik walidacji otrzymał pozytywny wynik z testu teoretycznego (tj. odpowiedział poprawnie na co najmniej 80% pytań – 32 pytania), to IC potwierdza możliwość podejścia do części praktycznej w kolejnym terminie walidacji w części praktycznej.
    Jeśli uczestnik nie potwierdził wszystkich efektów uczenia się przypisanych do testu, tj. „nie zaliczył” części teoretycznej, proces walidacji zostaje przerwany, a uczestnik otrzymuje informację o niepomyślnym zakończeniu procesu walidacji. Kolejny proces walidacji musiałby rozpocząć się od początku wraz z pełną opłatą walidacyjną.
  8. Wywiad ustrukturyzowany polega na zadawaniu przez asesorów serii ustrukturyzowanych pytań otwartych i analizie odpowiedzi.
  9. Wywiad prowadzony będzie online poprzez aplikację Microsoft Teams lub stacjonarnie. Maksymalna liczba osób biorących udział w danym etapie w tym samym czasie to 1 (kandydat przystępuje do tego etapu indywidualnie, bezpośrednio przed komisją).
  10. Do udziału w wywiadzie w formie online od uczestnika walidacji wymagany będzie komputer osobisty z dostępem do szerokopasmowego Internetu, zainstalowaną przeglądarką Google Chrome oraz działającą kamerą i mikrofonem. Uczestnik ma możliwość udziału w wywiadzie prowadzonym przez aplikację Microsoft Teams bezpośrednio z poziomu przeglądarki (nie jest wymagana instalacja jakiegokolwiek oprogramowania na komputerze). Każdy uczestnik części praktycznej walidacji otrzyma indywidualne zaproszenie z konkretną datą i godziną do wywiadu i symulacji oraz z linkiem do wejścia do pokoju webinarowego, gdzie spotka się z komisją. W spotkaniu online wezmą udział asesorzy oraz doradca walidacyjny lub koordynator procesu walidacji, czuwający nad kwestiami technicznymi spotkania online. Wszyscy uczestnicy spotkania online będą korzystać z kamery i mikrofonu, więc zapewniona zostanie łączność wzrokowa i głosowa.
  11. Udział w wywiadzie w formie stacjonarnej będzie następował w tym samym terminie i miejscu oraz przy udziale tej samej komisji weryfikacyjnej, co poprzedzający go test teoretyczny.
  12. Podczas wywiadu on-line kandydatowi zadawane się pytania otwarte, na podstawie których prowadzący może stworzyć profil zachowania się danej osoby, świadczący o uzyskaniu przez nią określonych kompetencji. Każdemu kandydatowi przydzielany jest zestaw posiadający 10 pytań, losowo dobranych z puli łącznych 50 pytań (po ok. 2 różne pytania dla każdego efektu uczenia się).
  13. Asesorowie posiadają jasne kryteria weryfikacji odpowiedzi uczestnika walidacji – do każdego pytania załączonych jest, na arkuszu oceny odpowiedzi asesora, od 1 do 3 kryteriów weryfikacji, przy każdym asesor może udzielić punktacji od 1-4, gdzie 1 – niedostatecznie, 2 – dopuszczalnie, 3 – dostatecznie, 4 – odpowiednio. Wywiad trwa 60 min.
  14. Obserwacja prowadzona będzie online, również poprzez aplikację Microsoft Teams, w już rozpoczętym wcześniej spotkaniu online lub w formie stacjonarnej, w tym samym terminie i miejscu oraz przy udziale tej samej komisji weryfikacyjnej, co poprzedzający go wywiad ustrukturyzowany. Maksymalna liczba osób biorących udział w danym etapie w tym samym czasie to 1 (kandydat przystępuje do tego etapu indywidualnie, bezpośrednio przed komisją).
  15. Pozytywny wynik z części praktycznej możliwy jest po potwierdzeniu wszystkich efektów uczenia się przewidzianych w tym etapie. Jeśli uczestnik walidacji otrzymał pozytywny wynik z części praktycznej (tj. uzyskał co najmniej 70% maksymalnej liczby punktów do uzyskania w części 2) i 3) – 36 pkt zalicza, max. 52 pkt), to IC potwierdza uzyskanie certyfikatu Polskiej Ramy Kwalifikacji. W przypadku wyniku negatywnego uczestnik ma prawo ponownego podejścia wyłącznie do części praktycznej w ciągu 6 miesięcy od pierwszego terminu. Test teoretyczny zachowuje ważność w tym okresie. Ponowne podejście do części praktycznej jest odpłatne – uczestnik ponosi opłatę walidacyjną w wysokości 200 zł. Uczestnik może podejść do części praktycznej max. 2 razy w okresie 6 miesięcy od pierwszego terminu.
  16. Po upłynięciu pół roku od terminu podejścia do części praktycznej, proces walidacji rozpoczyna się od początku wraz z pełną opłatą walidacyjną.

Co to jest Akademia?

Masz pytania?

Skorzystaj z bezpłatnego wsparcia naszego Doradcy Walidacyjnego, który jest dostępny

- Telefonicznie – pod numerem 502 004 024 podczas dyżurów odbywających się w każdy wtorek i czwartek w godz. 12.00 – 15.00

- Za pośrednictwem poczty elektronicznej – w formie korespondencji mailowej za pośrednictwem adresu kontakt@akademiaeurocash.com.pl